Hoewel teamdeals belangrijk zijn voor de verkoop van voetbalshirts, is kritiek voor de verkoop van laarzen de sponsoring van topspelers, met name de likes van Cristiano Ronaldo uit Portugal, die Nike en Lionel Messi uit Argentini? in Adidas draagt. Nike verwacht Nike Air Max 270 Mujer 60 procent van alle de spelers op weg Nike Air Max 270 Homme naar Rusland zullen zijn laarzen Nike Dunk Sky High Womens dragen, waaronder bijna de helft van het Duitse en Spaanse team en driekwart van de Russen, hoewel ze Adidas-overhemden zullen dragen. Een uitzondering is Iran, dat geconfronteerd wordt met nieuwe sancties na de Amerikaanse president Donald Trump teruggetrokken uit een internationale nucleaire deal. Nike zegt dat geen van de spelers in het land zijn schoenen draagt, terwijl Adidas de truien van het team levert. Een woordvoerder van Nike zei: "Dit heeft geen relatie met enige politieke situatie." Het Duitse merk Puma (PUMG.DE) is een derde op de derde plaats, sponsoring slechts vier relatief lage teams in de competitie, vergeleken met de acht in 2014, gedeukt door het falen van het Italiaanse topteam om te kwalificeren. Nogmaals, Puma CEO Bjorn Gulden zegt dat het WK Nike Air Max 90 Donne haar orderboek Nike Air Max TN Damen voor de tweede heeft geholpen en derde kwart. Adidas ZX Flux Femme Adidas meldde in 2014 aan voetbal gerelateerde verkopen van 2,1 miljard euro ($ 2,4 miljard), toen het 14 miljoen offici?le wedstrijdballen en 8 miljoen truien verkocht, waarvan 3 miljoen voor het winnende Duitse team.
De omzet steeg tot 2,5 miljard euro in 2016, maar daalde als percentage van de totale Adidas-omzet tot 13,5 procent van 14,5 procent in 2014. Sindsdien heeft hij geen cijfers bekendgemaakt. De verkoop van voetbal zag zijn valuta-gecorrigeerd 4 procent dalen tot $ 2 miljard voor het boekjaar eindigend op 31 mei 2017, goed voor minder dan 6 procent van de groepsomzet. Het WK kon ongeveer 3 tot 4 procentpunten toevoegen aan de omzetgroei van de Adidas-groep in 2018, lager dan eerdere toernooien vanwege het feit dat het plaatsvindt in Rusland, volgens Piral Dadhania, een analist Nike Air VaporMax Mujer bij RBC Capital Markets. Dadhania merkte Nike Air VaporMax Femme echter op dat het voordeel vóór het evenement groot was, omdat de truien al aan de retailers zijn verkocht. "Elke extra boost tijdens of na het evenement met betrekking tot de verkoop van jersey is afhankelijk over de mate waarin specifieke teams door de competitie heengaan, "zei Dadhania.
Het is onmogelijk om over The Sneaker Wars tussen Nike en Adidas te praten - de langdurige periode van agressieve concurrentie tussen de twee merken, waarbij de Three Stripes een onvoorziene basis vormen voor de Swoosh - zonder het te hebben over Marc Dolce. Van 2005 tot 2014 was Dolce de wereldwijde directeur van Nike Sportswear, die toezicht hield op de voetbal- en basketbalafdelingen en in die tijd werd gecrediteerd met ontwerpen zoals de Nike Lunar Force 1 (en bijgewerkte versie van de klassieke Air Force www.annasantander.es 1). In de Nike Roshe Run Mujer industrie is hij slechts een Nike Air Max 270 Femme van de weinige sneakerontwerpers Nike Air Max 2017 Femme met echte naamsbekendheid, naast jongens als Nathan Van Hook (de man achter de Nike Air Yeezy 2) en Tinker Hatfield, de peetvader van bijna elke klassieke Nike Air Vapormax Mujer Nike-sneaker die er bestaat. Maar toen hij besloot om Nike te verlaten, was zijn uitgang rommelig en betwistbaar. Eind 2014 sprongen hij en twee andere ontwerpers in Nike's 'Innovation Kitchen' naar Adidas, onder verwijzing naar een 'repressieve' houding bij Nike, en daarmee de moorddadige toon gezet die de rivaliteit de afgelopen jaren heeft aangenomen.