Adidas viert 20 jaar als offici?le partner van FIFA op donderdag, wanneer het WK van 20Adidas ZX 750 Femme 18 in Rusland begint. De Duitse outfitter heeft honderden miljoenen ponden uitgegeven - inclusief tussen $ 96 miljoen (£ 71,9 miljoen) en $ 176 miljoen voor het toernooi van dit jaar - voor exclusieve Nike Air Force 1 Hombre rechten die het hebben van zijn logo op wedstrijdballen en uniformen van scheidsrechters omvatten. Spanje, Argentini? en de verdediging kampioenen Duitsland behoort tot het 12-koppige team dat de volgende maand de drie strepen zal dragen, de grootste vertegenwoordiging van elk merk. Maar het is de oude Nike van Adidas die de strijd van het merk van dit jaar zou kunnen winnen. Nike bestuurt basketbal en Amerikaans voetbal op zijn eigen bodem en heeft tientallen jaren lang de Adidas ZX Flux Femme dominantie van Adidas in 'voetbal' weggebombardeerd. Voetbal is exponentieel gegroeid in de Verenigde Staten en de in Oregon gevestigde Nike Internationalist Mujer groep heeft zijn strategie aangepast om zich te concentreren op een groter deel van de wereldmarkt van miljoenen euro's. Tijdens recente World Cups domineerden Adidas-teams: in 2014 pochte het bedrijf beide teams in de finale toen Duitsland Argentini? versloeg en tijdens de afgelopen vijf toernooien hebben drie winnaars de trofee opgeheven met het Adidas-logo.
Adidas Nike Air Max 90 Hombre werd bijna 70 jaar geleden opgericht door een van de twee broers in het kleine Duitse stadje Herzogenaurach - het resultaat van een bittere neerslag die de andere broer ertoe bracht het rivaliserende merk Puma te starten. Maar het succes van Adidas kan niet alleen met geschiedenis worden gekocht. Ondanks het feit dat Adidas in 1998 een offici?le FIFA-partner werd, hebben beleggers Nike regelmatig verkozen boven Adidas. Zelfs nadat een miljard mensen de all-Adidas-finale vier jaar geleden in Brazili? hebben bekeken, is het aandeel van Nike in de drie maanden na het toernooi met meer dan 30% gestegen en versloeg Adidas. Succes van het WK komt op verschillende tijden, volgens Andreas Adidas Superstar Mujer Inderst, Senior Equity Research-analist bij Macquarie Group. Omdat Adidas een offici?le sponsor is, zijn zijn shirts een hoofdverkoper. "Ten tijde Nike Air Max 90 Femme van de World Cup is het zeker de jersey-business, omdat veel supporters de trui kopen," zegt Inderst. "Als je naar Duitsland gaat en kijkt, laten we zeggen in Berlijn met maximaal een miljoen andere mensen op gigantische schermen, zullen er veel Duitse nationale truien zijn, maar ook van de tegenstander. Natuurlijk ga je daar niet heen met Nike Air Max Thea Mujer je voetbalschoenen. "
Nadat het toernooi is afgelopen en het nieuwe voetbalseizoen en het schooljaar beginnen, resoneert het grote aantal Nike Air Presto Mujer topsporters van Nike met kinderen en jonge volwassenen die op zoek zijn naar laarzen en andere op sport ge?nspireerde streetwear. Streetwear voor sport is niets nieuws maar blijft erg sterk en Inderst schat dat het Adidas ZX 850 Dames maakt ongeveer 70% uit van de mondiale sportschoenenmarkt. Kijk rond op de werkplek en je zult waarschijnlijk zien Nike Air Vapormax Mujer dat steeds meer trainers worden Nike Air Vapormax Mujer gedragen ten koste van traditionele alternatieven. Cristiano Ronaldo en Neymar zijn de gezichten van het voetbalmerk van Nike, maar het bedrijf heeft ook een aantal van de opkomende sterren van de game opgeslagen. met name Harry Kane en Raheem Sterling. In feite zullen 132 van de 200 duurste spelers van het WK, zoals gerangschikt door CIES Nike Air Max Thea Femme Football Observatory, Nike-laarzen dragen. Adidas krijgt er 59. Het basiswerk dat Nike het afgelopen decennium heeft gedaan, is slim en toch eenvoudig. Terwijl Adidas honderden miljoenen aan FIFA heeft gegeven, heeft Nike zijn enorme middelen ingezet om de verkoopbaarheid van zijn atleten te vergroten, voornamelijk via sociale media, aldus Mark Thompson, managing director van de sponsorbeheersoftware SponServe.